Van informatieve boodschap tot boeiend verhaal.
Om te connecteren moet je een podcast hebben die boeit van begin tot einde. Daar gaan we voor. We willen dat bedrijven en organisaties met podcasts hun interne en externe communicatie een boost kunnen geven. Om de kwaliteit van onze podcasts te borgen hebben we speciaal aandacht voor het vertalen van de inhoudelijke boodschap naar een boeiend, creatief verhaal. Hiervoor werken we steeds een uniek concept uit, opdat de luisteraar de juiste boodschap onthoudt.
Zo gaan we te werk.
1.
Voorbereiding
In overleg met de opdrachtgever slijpen we het ruwe idee tot een fijne diamant. We brengen alle suggesties samen, schetsen de eerste verhaallijnen, lijsten gesprekspersonen op, en starten met het opstellen van gespreksgidsen. In deze fase kijken we ook al naar de productionele kant met het maken van een retroplanning.
Dan zijn we klaar voor de opnames. We proberen hier steeds zo efficiënt mogelijk te werken zodat we een minimale tijdsinvestering vragen van de interviewees. De opnames kunnen ter plaatse bij de interviewee, maar kunnen ook in onze studio gebeuren. Met de inzet van de juiste apparatuur kunnen we steeds kwalitatieve opnames maken.
Opnames
2.
3.
Montage en postproductie
Als alle opnames zijn gebeurd start de “opkuis” van de audiofiles. We maken een selectie van de relevante quotes waarmee het verhaal wordt opgebouwd. De eigenlijke montage bestaat uit 3 delen: 1/ het uitschrijven van de gesprekken om een goed overzicht te krijgen van de gespreksinhoud; 2/ de eerste montage wordt gemaakt op papier, zodat we zeker zijn dat de verhaallijnen goed uitgebalanceerd zijn en 3/ de effectieve audiomontage: we werken de papieren montage digitaal uit.
In deze fase hebben we graag uw feedback. Misschien wil je nog een accent verleggen? Of denk je nog aan een inhoudelijke bijdrage of een vormelijk element.
Feedback
4.
5.
Afwerking
Na uw feedback gaan de we podcast definitief afwerken.
De muziekkeuzes worden aangepast waar nodig en de voice over wordt definitief en technisch correct opgenomen en gemonteerd in het geheel. Er volgt nog een inhoudelijke en technische review en dan is de podcast is publicatieklaar.
We verzorgen de publicatie op de populairste podcastkanalen, zoals Spotify, Apple Podcasts, Google Podcasts, …. Bovendien denken we graag met je mee hoe we jouw podcast kunnen laten opvallen, welke acties je kunt ondernemen om je doelgroep te enthousiasmeren om naar jouw podcast te luisteren.
Publicatie en integratie
6.
Maak kennis met ons team.
Peter de Roeck
Managing partner
"Podcasts brengen een extra dimensie in een communicatiestrategie. Ze zijn een must-do onderdeel van elke contentmarketing strategie"
Feline Franceus
Manager - podcastmaker
"Met podcasts kan je op een laagdrempelige manier een verhaal vertellen. Hierdoor kan je je als luisteraar meteen verplaatsen in de leefwereld van de personages."
Chloë Van Orden
Podcastmaker
"Podcasts zijn een dankbaar instrument dat je gezelschap kan bieden waar en wanneer je maar wil om je te
laten verdwalen in een verhaal."
Katoo De Langhe
Freelance podcastmaker